انتخاب بهترین دستگیره برای کابینت

مقدمه

امروزه آشپزخانه ها یکی از مهم ترین بخش های خانه در طراحی و دکوراسیون داخلی بحساب می آیند. به همین خاطر طراحان به منظور ایجاد یک فضای منحصر بفرد و زیبا توجه ویژه ای به تمام جزییات مورد استفاده در آشپزخانه دارند. در این میان کابینت ها و دستگیره های نصب شده بر روی آن ها یکی از مهم ترین اجزایی هستند که می توانند آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرار داده و زیبایی آن را دو چندان نمایند. به همین منظور در این مقاله از صنایع چوبی آدُر که یکی از معتبرترین و بهترین مراکز کابینت سازی یزد می باشد قصد داریم شما را برای انتخاب بهترین دستگیره برای کابینت راهنمایی نماییم تا بتوانید یک انتخاب درست داشته و از زیبایی آشپزخانه تان لذت ببرید.

استفاده از دستگیره برای کابینت چقدر اهمیت دارد؟

پیش از آن که بخواهیم به شما بهترین دستگیره های کابینتی را معرفی نماییم لازم است به اهمیت این یراق آلات کوچک اما کاربردی بپردازیم. در واقع کابینت ها از مهم ترین اجزا مورد استفاده جهت دکوراسیون آشپزخانه ها می باشند و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری آشپزخانه ها خواهند داشت. اما همین کابینت ها زیبایی و تاثیرگذاری خود را به یراق آلات کوچکی که بر روی آن ها نصب می گردند وابسته هستند. در واقع چنانچه شما از بهترین و زیباترین متریال ها برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده نمایید اما انتخاب دستگیره ها را با دقت و متناسب با نوع کابینت و مدل آشپزخانه انتخاب ننمایید در واقع دستگیره های انتخابی شما می تواند زیبایی کابینت های شما را از بین ببرند و اجازه ندهند که کابینت ها در آشپزخانه خودنمایی کنند. بر همین اساس انتخاب دستگیره های کابینتی از چنان اهمیتی برخوردار می باشند که بسیاری از طراحان از دستگیره ها به عنوان نگین آشپزخانه یاد می کنند که انتخاب درست آن می تواند درخشش آشپزخانه شما را چندین برابر نماید.

نکات طلایی و مهم در انتخاب دستگیره

حال که از اهمیت دستگیره های کابینتی در طراحی و دیزاین آشپزخانه ها با خبر شدیم در این بخش قصد داریم به بیان برخی نکات مهم در انتخاب دستگیره ها بپردازیم.

  • هنگامی که قصد انتخاب و خریداری دستگیره برای کابینت های خود را دارید لازم است به هماهنگی بین دستگیره ها و سایر یراق آلات و تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه توجه نمایید. در واقع چنانچه رنگ و مدل دستگیره ها با سایر عناصر همخوانی نداشته باشد این امر می تواند ظاهر آشپزخانه شما را آشفته و نازیبا جلوه دهد.
  • در زمان انتخاب دستگیره های کابینت لازم است شما علاوه بر زیبایی به راحتی آن ها نیز توجه نمایید. در واقع به دلیل اینکه دستگیره ها در طول روز بارها توسط افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند می بایست به گونه ای انتخاب شوند که لمس آن ها برای دست مشکلی به وجود نیاورده و به راحتی در دست قرار گرفته و استفاده شود.
  • دستگیره های موجود در بازار از زوایای متنوعی برخوردار می باشند که شما می بایست باتوجه به سایر زوایای مورد استفاده در آشپزخانه دستگیره خود را انتخاب نمایید .
  • پیش از خرید به شرایط زندگی خود توجه نموده و ببینید که چه انتظاری از دسته های کابینت خود دارید به عنوان مثال اگر صاحب فرزند هستید و می خواهید کابینت ها را از دست آن ها در امان نگه دارید استفاده از دستگیره های مخفی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

10 مدل از بهترین انواع دستگیره کابینت آشپزخانه

در قسمت های قبلی شما را با اهمیت و نکات قابل توجه در انتخاب دستگیره های کابینت آشنا نمودیم حال زمان به آن رسیده است تا 10 مدل از بهترین بهترین دستگیره های کابینتی موجود در بازار را به شما معرفی نماییم.

  1. دستگیره خطی : دستگیره های خطی را می توان از رایج ترین دستگیره های کابینتی دانست که به دلیل اتصال آن ها به کابینت به کمک دو پیچ به دستگیره دو پیچ نیز معروف می باشند و به طور معمول از آن ها برای درب کشوها و کابینت هایی که نیاز به دستگیره های افقی دارند استفاده می گردد و به شما این امکان را می دهند که به راحتی بتوانید درب ها را باز و بسته نمایید.
  2. دستگیره دکمه ای : دستگیره های دکمه ای بسیار ظریف و خاص هستند و به کمک یک پیچ به درب کابینت متصل می گردند. به دلیل ظرافت و کوچکی این دستگیره ها استفاده از آن ها برای کشوهای سنگین توصیه نمی شود.
  3. دستگیره کابینت مدرن :همان طور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد دستگیره های کابینت می بایست متناسب با سبک کابینت ها انتخاب گردند. دستگیره های مدرن همان طور که از نام آن ها مشخص است مناسب کابینت های مدرن بوده و به صورت خاص و مینیمال طراحی شده اند.
  4. دستگیره مخفی : این نوع از دستگیره ها همان طور که از نام آن نیز مشخص است به صورت مخفی کار شده و از روی کابینت هیچ قسمتی از آن قابل مشاهده نمی باشد. این نوع دستگیره ها که از دسته دستگیره های مدرن می باشند برای منازلی که صاحب فرزند می باشند بسیار مناسب است و امروزه بر روی بسیاری از کابینت های ام دی اف و هایگلاس مورد استفاده قرار میگرد.

  5.  دستگیره مغناطیسی : دستگیره های مغناطیسی یا آهن ربایی که از جدیدترین تولیدات یراق آلات آشپزخانه ای می باشد کار را برای افراد بسیار آسان نموده و شما می توانید تنها با یک فشار کوچک به درب کابینت آن را باز نمایید. این نوع دستگیره ها برای آشپزخانه های مدرن توصیه می گردد و در صورت خرابی به راحتی قابل تعمیر شدن می باشد.

6.دستگیره شاخه ای : از جمله مدل های متنوع دستگیره های مخفی می توان به دستگیره های شاخه ای اشاره نمود که جهت نصب آن به کابینت نیاز است تا با برش بخشی از طول درب فضای لازم جهت نصب و قرارگیری انگشتان فراهم گردد. استفاده از این مدل به شما کمک می کند به دلیل تماس کمتر دست با کابینت همواره کابینت هایی تمیز داشته باشید.

7. دستگیره فنجانی : اگر از افرادی با سلیقه های خاص هستید بنظر می رسد که شما از دستگیره های فنجانی یا نیمه ماه خوشتان بیاید. این دستگیره ها با پیچ های مخفی به طور معمول به کشوها نصب شده و طراحی منحصر بفردی دارند.

8. دستگیره قطره ای : اگر شما دستگیره هایی که به عنوان در زدن بر روی درب های قدیمی نصب می شد را دیده باشید باید بگوییم این نوع دستگیره های کابینتی شباهت هایی با آن کوبنده های قدیمی داشته و زیاد پرطرفدار نمی باشند و به دلیل طراحی و سبک خاص تنها برخی افراد آن را می پسندند.

9. دستگیره توکار : در میان انواع دستگیره های مدرن دستگیره های توکار یکی از انواع پرطرفدار می باشند که با وجود ظاهری ساده استفاده راحتی داشته و می توانند آشپزخانه شما را بسیار شیک و زیبا جلوه دهد.

10. دستگیره کلاسیک : دستگیره های کلاسیک همان طور که از نام آن نیز مشخص است مناسب کابینت هایی به سبک کلاسیک همچون کابین های رومی می باشد. طراحی این نوع دستگیره ها بسیار خاص و مجلل بوده و به طور معمول با استفاده از رنگ طلایی زیبایی آن را دوچندان می نمایند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی نمودیم شما عزیزان را برای یک انتخاب درست و بهینه در راستای خرید دستگیره کابینت راهنمایی نماییم. بر اساس مطالب گفته شده در بالا توصیه می شود پیش از خرید حتما به نکات گفته شده توجه نموده و پس از بررسی های لازم خرید خود را از میان بهترین مدل های دستگیره کابینت موجود در بازار انجام دهید. چنانچه شما عزیزان هنوز اقدام به خرید کابینت آشپزخانه ننموده اید ما به شما پیشنهاد می دهیم بهترین کابینت آشپزخانه یزد را از مجموعه صنایع چوبی آدُر تهیه نموده و از کیفیت بینظیر آن لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *